השר אלקין: החשש מ"זליגת חרדים" מונע את התפתחות ירושלים

"המפתח הוא הדיור. צריכים לקדם פרויקטים של בניה בכל רחבי העיר. ממערב מצפון וממזרח, כל תכנית בנייה שמוגשת צריך לקדם בכל הכוח"
ישראל פריי No Comments on השר אלקין: החשש מ"זליגת חרדים" מונע את התפתחות ירושלים

השר לענייני ירושלים מגיב ב'קול חי' לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המצביעים על הגירה שלילית מהעיר: "אחת הבעיות האסטרטגיות המאיימות על ירושלים" • לדבריו, הפתרון היחיד הוא בנייה: "יש לי מחלוקת עם ראש העיר בנושא"

השר זאב אלקין צילום: גילי יערי, פלאש 90
"המפתח הוא הדיור. צריכים לקדם פרויקטים של בניה בכל רחבי העיר. ממערב מצפון וממזרח, כל תכנית בנייה שמוגשת צריך לקדם בכל הכוח"
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המעידים על נטישה של יהודים את בירת ישראל ועל הגירה שלילית ממנה, זוכים להתייחסות של השר לענייני ירושלים זאב אלקין שאמר לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "מדובר באחת הבעיות האסטרטגיות המאיימות על ירושלים".

"זו בעיה שאני מדבר אליה עוד לפני שהתמניתי לתפקיד", אמר אלקין שהניח את האצבע על הפתרון המדויק – לטעמו – לבעיה הקשה, "המפתח הוא הדיור. צריכים לקדם פרויקטים של בניה בכל רחבי העיר. ממערב מצפון וממזרח, כל תכנית בנייה שמוגשת צריך לקדם בכל הכוח".

הוא דחה את הטענות על הקפאה ועל אחריות של הממשלה לעיכוב בבנייה, וחידד דווקא טענות על התנהלות העירייה: "כמעט כל פרויקטים ותכניות, גם כאלו בעלי רגישות מדינית, אושרו על ידינו. המצב הוא לא רע, אפשר וצריך לעשות יותר מזה. יש לי לפעמים מחלוקת עם ראש העיר בנושא הבנייה, אני חושב שצריך לקדם בנייה".

ומהם המניעים הנסתרים מאחורי עיכוב הבנייה בבירה?

"יש כל מיני שיקולים סביבתיים אולי, וגם חשש מזליגה של חרדים לאזורים חדשים בעיר. אני חושב שזאת שגיאה נוראה. הרי הבעיה הדמוגרפית בעיר לא בגלל ילודה נמוכה אלא בגלל שעוזבים אותה. ההגירה השלילית מקיפה כיום את כל הציבורים, חילונים, דתיים לאומיים וחרדים. יוקר הדיור הוא בעיה של כולם", סיים.



0 תגובות